24 April 2007

[夸父追日] 結論

Tony Bennett有一首很有名的歌about San Francisco:

I left my heart in San Francisco



當初人家介紹這首歌給我的時候,我只覺得曲調很容易上口,

聽了很多個不同的版本,聽來聽去還是本尊唱的最好聽,Tony 

Bennett的聲音又很適合晚上聽,因此還蠻喜歡這首歌。現在,

去過了這個美麗的地方了,我還真的有點left my heart in San 

Francisco.



除了各個地理大師漫步的舊金山街頭,還有布著我笑容與汗水

的山坡,留著我清晨或晚上寒凍的發抖,通向漁人碼頭的Cable 

Car,還有那歡笑的金門大橋岸邊,還有令我興奮的無法言語的

金門大橋... 記憶的鮮明,彷若做夢比較真實...



The loveliness of Paris seems somehow sadly gay

The glory that was Rome is of another day

I've been terribly alone and forgotten in Manhattan

I'm going home to my city by the Bay



I left my heart in San Francisco

High on a hill, it calls to me

To be where little cable cars climb halfway to the stars

The morning fog may chill the air, I don't care 



My love waits there in San Francisco

Above the blue and windy sea

When I come home to you, San Francisco

Your golden sun will shine for me




聽起來還有點糟糕呢(笑),當我從英國過去的時候,我的小腦

袋瓜丟在雪菲爾,現在從舊金山回去了,我卻又把心留在那...


我什麼時候,才能又回到那個完整的自己呢?



============== 腳痛的分隔線 ===================



學習人魚踩上陸地忍著楚痛的步伐,

併合著腳無盡的楚痛與思念,

我,蹦蹦跳跳地回家。

No comments: