25 January 2009

Rober Burns


Picture from bbc official website



蘇格蘭有名的詩人,今天將度過250年誕辰。很多人可能不知道他是誰,不過講到國

外新年一定要唱的蘇格蘭詩,Auld Lang Syne,應該大家都知道了。Robert Burns

就是作者。



Should auld acquaintance be forgot,

And never brought to mind ?

Should auld acquaintance be forgot,

And auld lang syne ?



For auld lang syne, my jo,

For auld lang syne,

We’ll tak a cup o’ kindness yet,

For auld lang syne.



And surely ye’ll be your pint-stowp !

And surely I’ll be mine !

And we’ll tak a cup o’ kindness yet,

For auld lang syne.



We twa hae run about the braes,

And pu’d the gowans fine ;

But we’ve wander’d mony a weary foot,

Sin auld lang syne.



We twa hae paidl’d i' the burn,

Frae morning sun till dine ;

But seas between us braid hae roar’d

Sin auld lang syne.



And there’s a hand, my trusty fiere !

And gie's a hand o’ thine !

And we’ll tak a right gude-willy waught,

For auld lang syne.



今晚的Burns Night,以Burns Supper來慶祝這位詩人的誕生。最簡單的形式,就是以

whisky, haggis以及詩,作為晚餐的主軸。如果是正式的,相對就有比較繁複的流程,

大家先聚在一起、以蘇格蘭風笛歡迎大家入座、主持人歡迎詞、蘇格蘭風笛上主菜(完

整的哈吉絲)、詠詩的時候切開哈吉絲... 等等。過程繁複,所以不只是晚餐,這頓餐

點還是個儀式;而現在,Burns Supper也不只是用以紀念詩人,事實上已經變成代表蘇

格蘭的儀式,會出現在不同的場合。



BBC整理的完整儀式:

http://www.bbc.co.uk/robertburns/burnsnight/running_order.shtml



以下是BBC提供的Burns Supper菜單:

Starter: Traditional cock-a-leekie soup;

Main course: Haggis, neeps & tatties

("Haggis wi' bashit neeps an' champit tatties");

Sweet: Clootie Dumpling (a pudding prepared in a linen cloth or cloot)

or Typsy Laird (a Scottish sherry trifle)

Cheeseboard with bannocks (oatcakes) and tea/coffee.



除了這首詩外,其他人還會推薦這首他另一首出名的詩,My love like a red red

rose. 也是很美的一首詩。



O my Luve's like a red , red rose,

That's newly sprung in June:

O my Luve's like the melodie,

That's sweetly play'd in tune.



As fair art thou, my bonie lass,

So deep in luve am I;

And I will luve thee still, my dear,

Till a' the seas gang dry .



Till a' the seas gang dry , my dear,

And the rocks melt wi' the sun;

And I will luve thee still, my dear,

While the sands o' life shall run.



And fare-thee-weel, my only Luve !

And fare-thee-weel, a while!

And I will come again, my Luve ,

Tho' 'twere ten thousand mile!



So, just enjoy the night, everyone. Though may you not have a Haggis.

3 comments:

emil said...

this is my favourite version sung by Scottish Female Singer



http://uk.youtube.com/watch?

v=9_YnmHLynRY&feature=PlayList&p=759FD31B70F2317A&playnext=1&in

dex=59

emil said...

Right, forgot to say something about the "Haggis".

It is wonderful to have Haggis with mashed-potato and mashed-swede,

especially mashed-peas. Just my personal suggestion about Haggis.

hc said...

I don't like "Haggis".

(抖)